KERESÉS A CIKKEKBEN:  
keres
rss feed
Onkológia
2011. október 28.
A napi rendszerességgel szedett aszpirin jelentősen csökkenti a bélrák kialakulásának kockázatát - idézte brit kutatók megállapítását a BBC hírportálja (www.bbc.co.uk).
A követéses vizsgálatba 861 Lynch-szindrómával élő embert vontak be, akiknél örökletes okok miatt nagyobb a béldaganat kialakulásának kockázata.

A napi 600 milligramm aszpirint szedők csoportjában 19 béltumort diagnosztizáltak a követés ideje alatt, míg a kontrollcsoportban 34-et, ami 44 százalékos kockázatcsökkenést jelent a szert szedők javára. Abban az alcsoportban pedig, amelynek résztvevői legalább két éven át szedték az aszpirint, 63 százalék volt a rákkockázat csökkenésének mértéke.

A tanulmányt a The Lancet című brit orvosi folyóiratban ismertették részletesen.




Kapcsolódó cikkek:

Hozzászólások

Még nem érkezett egy hozzászólás sem!


Szóljon hozzá!

A hozzászóláshoz adja meg a nevét és válaszoljon az ellenőrző kérdésre


(pl.: hétfő, kedd, szerda...)

Klikkeljen a közösségi oldalak logójára, vegyen fel minket
ismerősnek és kövesse a Herbaház aktuális ajánlatait és egyedi akcióit:
© Herbaház - Bennovum Kft.
Minden jog fenntartva