KERESÉS A CIKKEKBEN:  
keres
rss feed
Gyermekkor
2012. január 19.
A várandósság bármely időszakában elfogyasztott alkohol növeli a magzati alkoholos szindróma kialakulásának esélyét, ám ennek kockázata akkor a legnagyobb, ha az állapotos nő a terhesség első trimeszterének második felében iszik alkoholt - idézte amerikai kutatók megállapítását a LiveScience című ismeretterjesztő portál (www.livescience.com).
A kritikus szakaszban naponta egy adag alkohol 25 százalékkal emeli az abnormális formájú ajkak kialakulásának valószínűségét, 12 százalékkal nagyobb az esélye, hogy az átlagosnál kisebb fejjel születik a magzat és 16 százalékkal nagyobb a kockázata a kis születési súlynak.

Egyénenként változó, hogy mennyi ital hatására alakulnak ki a tünetek, ennek hátterét még nem ismerik pontosan a szakemberek. A befolyásoló tényezők között van az anya étrendje, testének zsírtartalma, valamint genetikai és környezeti hatások is.

Christina Chambers kutatásvezető, a Kaliforniai Egyetem munkatársa szerint eredményük azt az álláspontot támasztja alá, hogy terhesség alatt nincs biztonságos mennyisége az alkoholnak, várandósságuk idején teljesen kerülniük kellene a nőknek az alkoholfogyasztást.

A tanulmányt az Alcoholism: Clinical and Experimental Research című szakfolyóiratban ismertették részletesen.

Hozzászólások

Még nem érkezett egy hozzászólás sem!


Szóljon hozzá!

A hozzászóláshoz adja meg a nevét és válaszoljon az ellenőrző kérdésre


(pl.: hétfő, kedd, szerda...)

Klikkeljen a közösségi oldalak logójára, vegyen fel minket
ismerősnek és kövesse a Herbaház aktuális ajánlatait és egyedi akcióit:
© Herbaház - Bennovum Kft.
Minden jog fenntartva