KERESÉS A CIKKEKBEN:  
keres
rss feed
Dietetika
2011. május 27.
Az elfogyasztott vörös és feldolgozott húsok mennyiségének csökkentése, a több rost étrendbe iktatása és a rendszeres testmozgás 43 százalékkal szoríthatná le a bélrákos esetek előfordulásának arányát - idézte hétfőn a Világ Rákkutatási Alap (WCRF) elnevezésű jótékonysági szervezet megállapítását a The Daily Telegraph című brit napilap online kiadása (http://www.telegraph.co.uk).
Most közzétett jelentésében a WCRF azt javasolja az embereknek, hogy hetente 500 grammnál több vörös húst ne egyenek. "Ez nagyjából öt-hat közepes adag sült marha-, bárány- vagy disznóhúsnak felel meg" - teszi hozzá az ajánlás.

    A jelentést 24 korábbi tanulmány áttekintése és elemzése alapján készítették el a szakemberek. Alan Jackson, a szakértői bizottság elnöke, a Southamptoni Egyetem kutatója hangsúlyozta, hogy jelentésükből egyértelműen kiderült: a vörös és a feldolgozott húsok nagyobb mennyiségű fogyasztása emeli a bélrák kockázatát.

    A jelentés meggyőzőnek találta a bizonyítékokat arra nézve is, hogy a rostban gazdag ételek - gyümölcsök, zöldségek - fogyasztása viszont védő hatású a bélrákkal szemben. Ezt a hatást korábbi, 2007-es jelentésük még csak valószínűsítette. Ugyancsak megfelelően bizonyítottnak találták a szakértők, hogy a rendszeres fizikai aktivitás csökkenti a bélrák kockázatát.


Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek:

Hozzászólások

Még nem érkezett egy hozzászólás sem!


Szóljon hozzá!

A hozzászóláshoz adja meg a nevét és válaszoljon az ellenőrző kérdésre


(pl.: hétfő, kedd, szerda...)

Klikkeljen a közösségi oldalak logójára, vegyen fel minket
ismerősnek és kövesse a Herbaház aktuális ajánlatait és egyedi akcióit:
© Herbaház - Bennovum Kft.
Minden jog fenntartva