KERESÉS A CIKKEKBEN:  
keres
rss feed
Allergia
2010. június 30.
Svéd kutatók szerint a gyermekek étrendjébe a korai életszakaszban bevezetett halfélékkel megelőzhető az allergia kialakulása.

Közel 3000 gyermeket figyeltek meg születésük pillanatától négy éves korukig. A vizsgálatok eredményei szerint az egy éves kor előtt bevezetett halfogyasztás esetükben csökkentette az allergia, asztma és az ekcéma kialakulásának kockázatát. Ez alátámasztja egy korábbi vizsgálat eredményét, ahol a terhességük alatt halolaj kapszulát szedő várandós kismamák gyermekeinél szintén csökkent az allergia kockázata.

A halolaj, s a benne található jótékony omega-3 zsírsavak az egészséges immunrendszer fejlődésében fontos szerepet játszanak. A kutatók az eredményt az omega-3 zsírsavak gyulladáscsökkentő hatásának tulajdonítják, amely az immunrendszer alakulását kedvezően befolyásolja, s így csökkenti az allergiák valószínűségét.

Mivel maga a hal is kiválthat allergiás reakciót, az American College of Asthma, Allergy and Immunology szervezet azon gyermekek esetében, akik családjában már előfordult allergiás megbetegedés, a halételek bevezetését csak a 3. életév betöltése után javasolja. A svéd kutatási eredmények ennek épp az ellenkezőjét igazolták, vagyis, a későbbi bevezetés nem befolyásolja a hallal szembeni allergia kialakulását, sőt az egy éves kor előtti hallal történő hozzátáplálás épphogy csökkenti az allergiás reakció megjelenését.

Természetesen egy új, általános érvényű ajánlás megfogalmazásához még további vizsgálatok szükségesek, így e témát jelenleg is számos kutatás elemzi.

Forrás: orvostkeresek.hu

 



Forrás: ParaMedica Egészség Magazin

Share |

Kapcsolódó cikkek:

Hozzászólások

Még nem érkezett egy hozzászólás sem!


Szóljon hozzá!

A hozzászóláshoz adja meg a nevét és válaszoljon az ellenőrző kérdésre


(pl.: hétfő, kedd, szerda...)

Klikkeljen a közösségi oldalak logójára, vegyen fel minket
ismerősnek és kövesse a Herbaház aktuális ajánlatait és egyedi akcióit:
© Herbaház - Bennovum Kft.
Minden jog fenntartva